EndüstriyelHaberlerSanayi & Üretim Gündemi
--:--:--
Sanayi & Üretim

Irak, OPEC'ten Ayrılma Sinyali Verdi: Kota Artışı Talebi

Bloomberg News'in haberine göre Irak, OPEC üretim kotasının yükseltilmemesi durumunda örgütten ayrılma seçeneğini masada tutuyor. Yetkililer, özellikle İran savaşının bütçeye getirdiği yük nedeniyle daha yüksek üretim kapasitesine ihtiyaç duyduklarını belirtiyor.

sanayi editör25 Haziran 2026 22:00·3 saat önce1
Irak, OPEC'ten Ayrılma Sinyali Verdi: Kota Artışı Talebi

Bloomberg News'in raporuna göre Irak, petrol üretim kotasının artırılmaması halinde OPEC üyeliğini gelecekte yeniden değerlendirebileceği uyarısında bulundu. Konu hakkında bilgisi olan üst düzey bir Iraklı yetkili, Bağdat yönetiminin özellikle İran ile yaşanan savaş sürecinde petrol satışlarındaki kayıpların bütçede yarattığı baskıyı azaltmak amacıyla daha yüksek üretim kapasitesine ihtiyaç duyduğunu ifade etti.

Yetkili, mevcut durumda Irak'ın OPEC'ten ayrılma yönünde bir kararı bulunmadığını, ancak bu ihtimalin tamamen göz ardı edilmediğini söyledi. Irak yönetimi, üretim kotalarının ekonomik ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yeniden düzenlenmesini beklerken, OPEC içinde benzer tartışmalar daha önce de yaşanmıştı. Birleşik Arap Emirlikleri de geçmişte üretim kısıtlamaları konusunda Suudi Arabistan ile yaşadığı görüş ayrılıklarının ardından örgütten ayrılma kararı almıştı.

Öte yandan OPEC ve iş birliği yaptığı üretici ülkeler, üye ülkelerin teknik üretim kapasitelerini yeniden değerlendirmek için kapsamlı bir inceleme yürütüyor. Yıl sonuna kadar tamamlanması planlanan çalışmanın, 2027 yılı için yeni üretim kotalarının belirlenmesinde temel alınması bekleniyor.

Bu haber Sanayi Gazetesi adlı kaynaktan derlenmiştir. Haberin tamamını orijinal kaynağından okuyabilirsiniz.

Haberin Kaynağına Git