Bakan Bayraktar: Türkiye COP31'de Elektrifikasyon ve Yenilenebilir Enerji Hedeflerini Duyuracak
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin 2035'e kadar yüzde 35 elektrifikasyon hedefi koyduğunu, COP31'de yeni enerji planlarının açıklanacağını ve 160 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı olduğunu belirtti.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında gazetecilerin sorularını yanıtladı. COP31 Başkanı sıfatıyla konuşan Bayraktar, Türkiye'nin zirvenin eylem gündemi doğrultusunda 2035 yılına kadar küresel çapta yüzde 35 elektrifikasyon oranına ulaşma hedefini belirlediğini açıkladı. Bu hedefin oldukça iddialı olduğunu vurgulayan Bayraktar, aksi takdirde dünyanın iklim hedeflerine ulaşmakta zorlanacağını ifade etti.
Bayraktar, Türkiye'nin elektrifikasyonu enerji stratejisinin merkezine koyduğunu belirterek, uzun vadeli enerji planının beşinci yılını doldurduğunu ve her beş yılda bir planın yenilendiğini söyledi. Bu dönemin COP31 ile çakışmasının önemine dikkat çeken Bakan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Antalya'da düzenlenecek zirvede Türkiye'nin yeni hedeflerini dünyaya duyuracağını kaydetti.
Türkiye'nin elektrik üretiminde yüzde 65 yerlilik oranına ulaştığını aktaran Bayraktar, bu alanın genişletilmesinin dışa bağımlılığı azaltmak açısından stratejik bir adım olduğunu söyledi. Son dönemde Hürmüz Boğazı kaynaklı krizin Türkiye'yi arz güvenliği açısından değil, fiyatlar açısından etkilediğini belirten Bakan, dünya genelinde yaşanan dizel ve uçak yakıtı sıkıntısına dikkat çekti. Bu nedenle elektrifikasyonun ekonominin tüm alanlarını kapsadığını vurguladı.
Ulaştırma sektöründe Türkiye'nin 2035 yılına kadar 6 ila 8 milyon elektrikli araca sahip olmasının beklendiğini ifade eden Bayraktar, mevcut 32 milyon araçlık filonun 5,5 milyonunun dizel binek araç olduğunu hatırlattı. Bu araçların yüzde 50'sinin elektrikliye dönüşmesi halinde dizel ithalatının azalacağını öngördüklerini belirten Bakan, kapsamlı bir enerji politikası üzerinde çalıştıklarını ancak detaylarını henüz kamuoyuyla paylaşmadıklarını söyledi.
Bayraktar, iddialı elektrifikasyon hedefinin bazı zorlukları da beraberinde getirdiğini dile getirdi. Türkiye'de ulaştırma sektöründe elektrifikasyon oranının binde 5 seviyesinde olduğunu, ticari binalarda yüzde 55, konutlarda yüzde 22 ve sanayide yüzde 29 olduğunu aktardı. 2035 yılına kadar 120 gigavat rüzgar ve güneş enerjisi kurulu gücüne ulaşmayı hedeflediklerini belirten Bakan, bu kaynaklardan her yıl 8-10 gigavatlık kurulu gücü devreye almaları gerektiğini söyledi. Bu kapsamda 80 milyar dolarlık yatırımın söz konusu olduğunu ifade eden Bayraktar, iletim, dağıtım ve şebeke altyapısı için de 80 milyar dolarlık yatırım gerektiğini, böylece 2035'e kadar yenilenebilir enerji ve altyapı yatırım ihtiyacının toplam 160 milyar dolara ulaştığını kaydetti.
Bu haber Sabah Ekonomi adlı kaynaktan derlenmiştir. Haberin tamamını orijinal kaynağından okuyabilirsiniz.
Haberin Kaynağına Gitİlgili Haberler
ABD'nin kritik PCE verileri öncesinde küresel piyasalarda risk iştahı toparlanıyor
Olumlu şirket bilançoları yapay zeka sektörüne ilişkin belirsizlikleri azaltırken, piyasalar bugün ABD'de açıklanacak PCE fiyat endeksi ve büyüme verilerine odaklandı.
Güneş Enerjisinde Rekor Gün: Günlük Üretim Tüm Zamanların En Yüksek Seviyesini Gördü
Türkiye'de dün güneş enerjisi santrallerinden elde edilen elektrik üretimi, günlük bazda yılın en yüksek değerine ulaşarak rekor kırdı.
Bereketli Yağışlar Tarımda Yüzleri Güldürdü: Verim ve Üretim Artışı Bekleniyor
Türkiye'de yağışlar son yılların zirvesine ulaştı; uygun hava koşulları sürerse hububat ve diğer ürünlerde verim ve üretim uzun yıllar ortalamalarına yaklaşacak.
İran-ABD Mutabakatı Rusya'nın Petrol Gelirlerini Tehdit Ediyor
ABD ile İran arasındaki anlaşma sonrası petrol fiyatlarının savaş öncesi seviyelere düşmesi, yüksek fiyatlardan yararlanan Rusya'nın enerji kazançlarının sürdürülebilirliğini sorgulatıyor.