Akkuyu NGS'nin 1'inci Ünitesinde İnşaat Tamamlandı
Türkiye'nin ilk nükleer santrali Akkuyu NGS'nin 1. güç ünitesindeki inşaat işlerinin bittiği açıklandı.
Türkiye'nin ilk nükleer enerji santrali olan Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nde (NGS) 1'inci güç ünitesinin inşaatının tamamlandığı bildirildi. Santralin yapımını üstlenen şirket, bu ünitedeki tüm inşaat faaliyetlerinin planlanan takvim çerçevesinde sona erdiğini duyurdu.
Akkuyu NGS, Mersin'in Gülnar ilçesinde inşa ediliyor ve toplamda dört güç ünitesinden oluşacak. Her bir ünite 1200 megavat kapasiteye sahip olacak. 1'inci ünitenin tamamlanması, santralin ilk aşamasının önemli bir kilometre taşı olarak değerlendiriliyor.
Proje kapsamında, 1'inci ünitenin inşaatının bitmesinin ardından ekipman montajı ve devreye alma çalışmalarına geçileceği belirtiliyor. Santralin tam kapasiteyle faaliyete geçmesiyle birlikte Türkiye'nin enerji arz güvenliğine önemli katkı sağlaması hedefleniyor.
Bu haber AA Ekonomi adlı kaynaktan derlenmiştir. Haberin tamamını orijinal kaynağından okuyabilirsiniz.
Haberin Kaynağına Gitİlgili Haberler
Avustralya ve Kanada Arasında Rekor Savunma İhracatı Anlaşması
Avustralya, Kanada'ya 2,5 milyar Avustralya doları değerinde ufuk ötesi radar sistemi satarak tarihinin en büyük savunma ihracatını gerçekleştirdi.
Ifo: Enerji Krizinde Devlet Yardımları İklimi Olumsuz Etkiliyor
Küresel enerji krizlerinde hükümetlerin sağladığı destekler, fosil yakıt kullanımını artırarak iklime zarar veriyor.
SEDDK, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Yönetmeliği'nde Değişiklik Yaptı
SEDDK üyesi sigorta şirketleri, sigorta sözleşmelerine ilişkin üretim verilerini eşzamanlı olarak Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi'ne iletmek zorunda olacak.
Ticaret Bakanı Bolat, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar ile Bir Araya Geldi
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar ile görüşerek ticaret, yatırım, müteahhitlik, madencilik, tarım, hayvancılık, sivil havacılık, sağlık, turizm ve lojistik alanlarında işbirliğini ele aldı.